2025 IATA DGR 항공위험물운송 규정 66차 변경사항
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- 작성일24-11-14
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dgr-66-en-significant-changes.pdf (142.2K) 80회 다운로드 DATE2024-11-14 10:49:39
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새로운 규정이 추가/ 변경 된 제66차 IATA DGR이 발행 되었습니다.
작년과 마찬가지로 올해에도 여러 규정에 변화가 파악되지만 특히 배터리 기술이 발전하면서
배터리와 장비의 규정에 많은 변화가 있습니다. 관련 내용을 아래와 같이 간략하게 정리하였습니다.
SIGNIFICANT CHANGES AND AMENDMENTS IN THE 66th EDITION (2025)
1—Applicability
1.2.7—Exceptions—Provision has been made in 1.2.7 for data loggers and cargo tracking devices which are in use, or intended to be in use,
during transport. Active devices with batteries not conforming to 1.2.7(i); and, data loggers or cargo tracking devices
which are not being used for the purpose of monitoring cargo, may continue to be shipped under the relevant provision
for equipment containing lithium batteries.
2—Limitations
2.3—Dangerous Goods Carried by Passengers or Crew
•The provisions for battery-powered mobility aids (2.3.2.2—2.3.2.4) and the guidance on the end-to-end processes
associated with the carriage of mobility aids, has been updated.
•A note is added to 2.3.2.4.3 to clarify that where a lithium ion battery remains installed in a mobility aid,
there is no Watt-hour limit. The provisions of 9.1.9 (Requirement for Safety Risk Assessment) and 1.4.2.2
(Recommendations with respect to approval of dangerous goods carried by passengers and crew) remain
unchanged.
The exception for COVID-19 vaccines from the provisions of the Regulations has been modified to now apply to
all pharmaceutical products, such as vaccines, that are packed in a form ready to be administered, including
those in clinical trials.
우선 1장과 2장에서는 코로나19 사태 이후로 온도 관리 화물이 급증하여 배터리를 사용하는 전자제품에 대한 관련 규정이 강화 되었습니다.
이에 따라 화물 모니터링에 사용되지 않는 데이터로거는 배터리장비 위험물 규정을 준수해야 하며,
배터리가 장착된 이동 장비의 배터리 용량(W/h)제한 관련규정의 세부내용이 추가 되었습니다.
또한 코로나 백신에 대한 예외조항이 수정되어 임상시험 등을 포함하여 즉시 투여 가능하도록 포장 된 백신과 같은 모든 의약품에
관련 규정이 적용 되었습니다.
3—Classification
3.9.2.7 —Includes the classification criteria for sodium ion batteries.
리튬 이온 배터리 보다 단가가 낮은 나트륨 이온 배터리 기술이 발전하면서 관련 분류기준이 추가되었습니다.
4—Identification
4.2—List of Dangerous Goods
The amendments to the list of dangerous goods includes the following new entries:
•UN 0514, Fire suppressant dispersing devices, Division 1.4S;
•UN 3559, Fire suppressant dispersing devices, Class 9;
•UN 3554, Gallium contained in manufactured articles;
•UN 3551, Sodium ion batteries;
•UN 3552, Sodium ion batteries contained in equipment;
•UN 3552, Sodium ion batteries packed in equipment;
•UN 3556, Vehicle, lithium ion battery powered;
•UN 3557, Vehicle, lithium metal battery powered; and,
•UN 3558, Vehicle, sodium ion battery powered.
앞서 말씀 드린 나트륨 이온 배터리 및 장착 장비, 화재억제 분산장비 외 새로운 UN 번호가 추가되었습니다.
4.4—Special Provisions
•A88, A99, A146 and A154—to apply to sodium ion batteries;
특별규정에서는 순중량 35KG을 초과하는 배터리, UN 38.3 TEST 미승인 배터리, 파손된 배터리의 특별규정에 대해서도
나트륨 이온배터리 항목이 적용되었습니다.
•A185 and A214—to incorporate reference and requirements for the new entries of vehicles powered by lithium ion batteries,
lithium metal batteries and sodium ion batteries; and,
배터리로 구동되는 차량에 대한 특별규정도 추가되었습니다.
New special provisions include:
•A228—clarifies the classification differences between sodium ion cells and batteries with an organic electrolyte and those batteries
with an aqeous alkali electrolyte;
나트륨 이온 배터리 규정이 신규 개설되면서 정확한 분류 기준도 추가되었습니다.
•A231—excludes vehicles powered by sodium ion batteries from the provisions of the dangerous goods regulations,
providing there are no other dangerous goods which are subject to the regulations, and the battery is short circuited
to reduce the charge in the battery to zero;
나트륨 이온 배터리를 사용하는 차량에 추가적인 위험물이 설치 된 바가 없고,
배터리 연결이 단락되어 충전량이 없는 경우에는 위험물 규정에 해당되지 않는다는 특별규정도 있습니다.
5—Packing
Packing Instructions
5.2.0.8 —Amended with regard to protecting the valves of cylinders and closed cryogenic receptacles,
including reference to design standards for shrouds, permanent protective attachments and valves for non-refillable cylinders.
가스를 운반하는 실린더의 밸브와 표준 설계 관련 규정이 변경되었습니다.
PI 378 , PI 492 , PI 950 and PI 951 —Have been revised, with the broadening of sodium batteries to reference metallic sodium batteries and
sodium alloy batteries (these are different to UN 3551 sodium ion cells and batteries).
UN3551에 해당하는 나트륨 이온배터리 관련 포장규정이 확대되었습니다.
For 1 January-31 December 2025,it is recommended that the batteries are at a State of Charge (SoC) not exceeding 30%,
or have an indicated battery capacity not exceeding 25%. After 31 December 2025 these restrictions will become mandatory for vehicles
with batteries that exceed 100 Wh.
2025년 내에는 배터리 충전량이 30%를 초과하지 않거난 배터리 용량이 25%를 넘지 않도록 권고합니다.
반면에 2025년 부터는 장착 된 배터리 용량이 100 Wh를 초과하는 차량에 대해서 이러한 규제가 강제화 됩니다.
PI 955 —Has been amended to include UN 2990 and UN 3072, life saving appliances, to provide for sodium ion batteries.
나트륨 이온배터리를 사용하는 구호장비의 규정도 추가되었습니다.
PI 967 —Has been revised to introduce the recommendation that batteries contained in equipment should not be offered
with an SoC>30% or an indicated battery capacity exceeding 25%.The three packing instructions for sodium ion batteries,
containing organic electrolyte generally mirror the respective lithium ion battery packing instructions:
앞으로는 장비에 포함된 배터리의 충전율도 30%로 제한 될 예정이라서 전기자전거, 전기 킥보드 등을 운송 시에도 각별한 주의가 필요합니다.
7—Marking and Labelling
7.1.5.5 —The lithium battery mark has been renamed as the battery mark.
7.3.18.2 —The lithium battery label has been renamed as the lithium battery or sodium ion battery label.
나트륨 이온배터리가 추가되면서 리튬배터리 마크와 라벨의 이름이 배터리 마크와 배터리 라벨로 변경됩니다.
Appendices
Appendix A—There are many changes to the defined terms shown in the Glossary.
Appendix B—The IMP codes for ELI, RBI and RLI have been amended to also apply to sodium ion batteries.
항공사 부킹에 사용하는 코드에도 나트륨 이온배터리 관련내용이 포함되도록 수정되었습니다.
이 밖에도 많은 규정들이 추가되었는데 하나하나 확인해보면 복잡하고 막막해서 수출이 불가능할 것 같은 위험물도
디지카고와 함께 안전하고 신속하게 운송이 가능하오니 기타 궁금하신 사항 있으면 언제든지 연락 주시기 바랍니다.
감사합니다.
디지카고 영업팀 - Mail : sales@dgcargo.co.kr / Tel (02) 6925-5785 / Fax (02) 6935-1263